Olen luonteeltani aika kärsimätön. Kaiken pitäisi tapahtua heti, niin kuin vaikkapa laihtumisen tai hiustenkasvun tai ihan minkä vaan. Viime viikolla oli pakko saada heti lankaa baijerilaisia varten.

Vähän aikaa sitten kyselin mieheltä, että onkohan meillä ylimääräistä työkalupakkia, johon saisin kaikki pikkuromppeet järjestykseen. Erityisesti siinä pitäisi olla sellainen lokerikko. Eilen mies ryhtyi etsimään tarkoitukseen sopivaa pakkia, mutta ei meiltä tuntunut sellaista löytyvän. Mies siis totesi, että pitää käydä ostamassa sellainen, vaikka perjantaina. Perjantaina!? Enhän minä sinne asti jaksa odottaa! Edes "huomenna" ei ollut tarpeeksi pian, joten kauppaan oli lähdettävä tietysti heti :D

Oli hauska huomata, kun mieskin tohkeissaan suunnitteli, että minkälainen sen pitää olla. Mulle olis kelvannut joku halpa peruspakki, jossa on semmoinen iso alaosa, ja jonkinlainen lokerikko siinä päällä. Miehen mielestä ne lokerot eivät kuitenkaan ollet hyviä, joten se etsi sieltä mulle tämmöisen:

1470751.jpg

1470755.jpg


Tuonne mahtuvat niin pitkät puikot, kuin sukkapuikotkin, virkkuukoukut, nuppi- ja hakaneulat, mittanauha, sakset ja muut pikkutavarat. Lisäksi siinä on tuollaisia keltaisia väliseiniä, joilla voi itse määritellä, että kuinka isoja lokeroita haluaa. Aivan paras :) Lisäksi ostin myös puikkomittarin, kun sellaiseta ei ole aiemmin ollut.

Ja eipä se mun langanostolakkokaan taaskaan pitkään kestänyt. Piti saada toinen kerä ruskeaa nallea, että voin tehdä molempia sukkia samaan tahtiin. Alkoi tuon ensimmäisen sukan kohdalla kovasti häiritä, että olinko tehnyt johonkin palmikkoon liikaa kerroksia, joten pitää tehdä tuo toinen samaan vaiheeseen, ja sitten verrata niitä. Jotenkin en osaa noista palmikoista katsoa, että onko tarpeeksi kerroksia ennen seuraavaa kiertoa. Tämän toisen kohdalla käytänkin silmukkamerkkejä apuna. Tai ei ne mitään oikeita merkkejä ole, vaan hakaneuloja ja korvakoruja, kun ei mulla ole oikeita silmukkamerkkejä. Niin vasta olen alkanut neulomaan näin intensiivisesti, etten ole kerennyt hommaamaan mitään oheistavaraa. Aikaisemmin tulin toimeen ihan hyvin pelkillä kolmipuolosilla sukkapuikoilla ja seiskaveikalla. Blogimaailma on avannut silmäni :D

muoks. Niin ja oikein paljon kiitoksia sukkakommenteista. Ne lämmittivät mieltä kovasti :)